Més informació [ Selecció | Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC1010406   Plurilingüisme als centres educatius
2021-2022   Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària
  
   11/7/2022 - 15/7/2022 (15 hores) de 8:00h a 11:00h
   NA NA Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats
   Rambla de Catalunya 8 (Barcelona) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats
  
  
  
  
Descripció i   Metodologia:   Descripció:
El curs vol proporcionar continguts teòrics, recursos i orientacions per a l'encaix del plurilingüisme als centres educatius.

Metodologia:
El curs es realitzarà mitjançant connexions en directe amb la plataforma Teams els dies 11,12,13 i 15 de juliol
El dia 14 de juliol el treball será autònom mitjançant els recursos que el docente publicarà a moodle
Tractament de definicions teòriques del concepte i pràctica del plurilingüisme.
Presentació de criteris i recursos per crear activitats i criteris d'avaluació: d'activitats de la competència del plurilingüisme.

Es presentarà també un glossari de termes que abasta el plurilingüisme.
Preu col•legiats: 70 euros/ preu no col•legiats: 105 euros. La inscripció a l'Escola d'Estiu permet fer més d'un curs.
La difusió del curs es fa a través de la web del CDL, Agenda en paper, mailings, Full Virtual i xarxes socials (Facebook, Twitter.)
  
Objectius   Objectius:
A la finalització del curs l'alumne serà capaç de:

• Planificar la cooperació docent per a un ensenyament plurilingüe i competencial de totes les llengües i millorar-ne la competència comunicativa.
• Integrar la competència comunicativa de manera efectiva en tants àmbits curriculars com sigui possible.
• Conèixer els recursos per tractar el plurilingüisme als centres.
• Planificar activitats de la competència plurilingüe de l’alumnat del centre i avaluar-les.
• Fer un DAFO lingüístic d'un centre educatiu.
  
Continguts   Continguts:

Quines poden ser les sinèrgies entre les diferents llengües d'aprentatge d'un centre?
Com podem treballar-les de manera transversal, i com, per separat, poden complementar-se i enriquir-ne l'aprenentatge?

El curs tractarà aquests aspectes, treballant les possibles sinègies entre les diferents llengües d'aprenentatge d'un centre, els recursos i dinàmiques que podem fer servir per a la transferència d'aprenentatge entre llengües, i com el plurilingüisme pot reforçar el respecte a la diferència i a la diversitat lingüística.

Ens aproximarem a alguns models d'educació plurilingüe per a analitzar-ne les fortaleses i les febleses, així com les evidències d'aprenentatge que en resulten.

Temàtica concreta:

1.Coneixement de la didàctica del plurilingüisme
2.Principis metodològics comuns que possibilitin la transferència d’aprenentatges entre les llengües
3.Usos de recursos dels repertoris lingüístics de l'alumnat
4.Estratègies i activitats per reforçar l’actitud de respecte cap a la diversitat lingüística de la comunitat educativa
5.DAFO lingüístic d'un centre
6.Models d'educació plurilingüe
7.Translanguaging o transllenguatge
  
Formador/a   Montserrat Tudela
  
  
Persones  destinatàries   Docents d'Educació Primària i Secundària
  
E-mail   formacio@cdl.cat
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 15/06/2022 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).